ya que 01 noviembre 2014 :
Vista(s): 415 (6 ULiège)
Descargar(s): 313 (1 ULiège)
print        
Didier PARIS

L’enseignant-chercheur dans la société. Un témoignage

(52 (2009/1) - La géographie... ma géographie (hommage à B. Mérenne-Schoumaker))
Article
Open Access

Documento adjunto(s)

Version PDF originale
Index de mots-clés : débat public, formation, université

Abstract

Academic’s profession changed. We propose here a testimony, based mainly on two aspects for which the author strongly got involved : the professionalization of the programs of teaching in his university, and his commitment in the debate on the regional development. Indeed, the geographers and other academics, specialized in town and regional planning, cannot limit their activity to teaching and research. They have to be involved in their territory. It is a question of credibility, for them and for the institution which they represent : the university.

Index by keyword : academic programmes, public debate, university

Para citar este artículo

Didier PARIS, «L’enseignant-chercheur dans la société. Un témoignage», Bulletin de la Société Géographique de Liège [En ligne], 52 (2009/1) - La géographie... ma géographie (hommage à B. Mérenne-Schoumaker), URL : https://popups.uliege.be/0770-7576/index.php?id=1375.

Acerca de: Didier PARIS

Professeur d’aménagement et urbanisme à l’Université de Lille 1

Directeur du laboratoire T.V.E.S

Président de l’APERAU-Internationale

Président du Conseil de Développement de Lille Métropole

Llamar por papeles

Appel à publications (vol. 84 et 85) ouvert

Más información