- Accueil
- 52 (2009/1) - La géographie... ma géographie (homm...
- La géographie française et belge du commerce et la recherche internationale
Visualisation(s): 237 (5 ULiège)
Téléchargement(s): 39 (0 ULiège)
La géographie française et belge du commerce et la recherche internationale
Document(s) associé(s)
Version PDF originaleAbstract
This brief summary of the research in retailing geography in which B. Merenne-Schoumaker was so much involved in Belgium but also in France and in the International Geographic Union, recalls a few important times of this research for half a century: the infancy in France and in Belgium in the 1970s and 1980s, the internationalisation of the research in the years 1980 and 2000, the contribution to the new themes of globalization and sustainable development.
Pour citer cet article
A propos de : Alain METTON
Professeur à l’Université de Paris 12
Membre honoraire de l’Institut Universitaire de France
Ancien Président de la Commission de Géographie du Commerce de l’Union Géographique Internationale
Directeur du Groupe Commerce du Comité national de la Recherche Scientifique (1984-2002)